Het toch al zo bruisende Strijp-S, het terrein van de oude Philips-fabrieken in Eindhoven, is vanaf komende zomer een bijzonder initiatief rijker. Het historische pand SX (1914), de voormalige glasfabriek van de Eindhovense multinational, wordt geheel verbouwd en omgetoverd in een ‘centrum voor sport, marketing en media’.
Initiatiefnemer Bob van Oosterhout, directeur van sportmarketingbureau Triple Double, licht toe: ‘de letter X staat voor kruisbestuiving, kruispunt, het vermenigvuldigen van activiteit én natuurlijk experience. Sport vormt de rode draad voor de bewoners, die allen binnen de eerder genoemde driehoek actief zijn. We gaan volop profiteren van elkaars expertise en competenties, activiteiten als workshops, seminars en talkshows organiseren, maar ook genieten van het ondernemen in een sportieve context’. Naast Triple Double, zijn Golazo (het grootste sportmarketingbureau van België), Energy Lab (een hoogwaardig testcentrum voor top- en breedtesporters) en Veldkamp Produkties de eerste bewoners van SX. Organisaties als 24 uur in bedrijf, de Rabobank Topsportdesk, Arko Sports Media, SportNext.nl, Fontys Hogescholen, Orange Sports Forum, Pics United, E-sites en ook Sport-Netwerk.nl onderstrepen de diversiteit van het concept.
Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de invulling van het sportscafé, er komt een vleugel voor startende (sport)ondernemers, een auditorium en flexplekken voor studenten/docenten. Voorts zal Triple Double er de ‘grootste sport(marketing)bibliotheek van Nederland’ gaan beheren. Deze ‘belevingswereld rondom het thema sportmarketing’ is tot stand gekomen in nauwe en constructieve samenwerking met VolkerWessels en de Gemeente Eindhoven. Wethouder Sport Joost Helms benadrukt de uniciteit van het concept: ‘Verzamelgebouwen heb je in Nederland natuurlijk wel meer. De invulling van SX is echter enorm zorgvuldig gebeurd. Partijen hebben allemaal een natuurlijke link naar elkaar en kunnen écht van toegevoegde waarde zijn. Het concept sluit daarom naadloos aan bij wat de stad Eindhoven én Strijp-S willen uitstralen: samenwerking, kennisdeling, innovatief zijn en groeien. Als dé sportgemeente van Nederland zijn we vanzelfsprekend enorm trots dit initiatief te hebben mogen faciliteren’.