Na een maandje ‘’warmgelopen’’ te hebben is Sophie Polkamp op 5 januari officieel aan de slag gegaan bij 90/24, een internationaal, innovatief mediabedrijf voor topsporters en artiesten. De tweevoudig Olympisch kampioen hockey – die anderhalf jaar geleden de interlandtopsport de rug toekeerde maar nog altijd actief is op clubniveau bij AH & BC – kiest voor een nieuw avontuur als Community Manager bij 90/24. In deze functie adviseert zij topatleten over de inzet van sociale media en produceert ze met hen video- & fotoproducties voor sociale kanalen.
Sophie: “Tot een jaar geleden was hockey mijn leven, maar het voelde nooit als een baan of als werk, het is immers het allerliefste wat ik doe. Tijdens mijn carrière heb ik altijd beseft dat er aan topsport een einde komt, maar tegelijkertijd wist ik gelukkig dat ik ook op andere gebieden veel ambities heb. Afgelopen zomer heb ik vol trots mijn studie Fashion & Branding afgerond. En nu is er een nieuwe kans op mijn pad gekomen waarbij ik mijn topsportervaring en kennis van branding en vormgeving direct kan toepassen. Sociale media geven topsporters de mogelijkheid om direct met hun fans in te contact te treden, ik vind dit een ongelooflijk interessant vakgebied dat volop in ontwikkeling is.”
Sophie Polkamp
Sophie begon haar hockeycarrière bij Groningen, vertrok in 2002 naar SCHC en komt sinds 2007 uit voor Amsterdam. Op 9 juli 2005 maakt Sophie haar debuut voor de Nederlandse vrouwenhockeyploeg in de wedstrijd tegen Schotland ( 6-0) en dat was het startschot voor vele successen. Na o.a. de Champions Trophy in 2005 (Australië), het WK hockey in 2006 (Spanje), het EK hockey in 2007 (Manchester) volgden de Olympische overwinningen. Tijdens de Olympische Spelen in augustus 2008 wist het Nederlands vrouwenteam in de finale China te verslaan en pakte de gouden medaille. 4 jaar later kwam daar tijdens de Spelen in Londen een gouden plak bij.
90/24
90/24 is een snelgroeiend, innovatief mediabedrijf dat opereert op het snijvlak van sport, content & sociale media. 90/24 faciliteert topsporters en artiesten bij de inzet van sociale media en produceert samen met hen (brandend) content voor merken en media. Wekelijks bereikt de content van 90/24 klanten meer dan 50 miljoen consumenten op de diverse sociale kanalen. 90/24 werkt met een internationaal team van 10 medewerkers vanuit de Amsterdamse Houthavens.