Nieuwe website biedt alle ondernemers toegang tot betaald voetbal.
Veel profvoetballers blijven na hun carrière betrokken bij het voetbal maar meestal op technisch gebied. Ex-profs met zakelijk instinct zijn dun gezaaid. Kenneth Goudmijn werd gezegend met technisch en zakelijk talent. Na een profcarrière en maatschappelijk succes richtte hij samen met voetbalvrienden zes jaar geleden VoetbalZaken op. Een interview met Kenneth en Ruud van der Knaap van Triple Double Sportmarketing, een van de partners van VoetbalZaken, over voetbal en zaken en de nieuwe wind door het bedrijf.
Er is een compleet nieuwe site. Wat is er allemaal vernieuwd?
Goudmijn: “Internet is een razendsnelle wereld. De techniek waarmee VoetbalZaken.nl zes jaar geleden begon, is inmiddels achterhaald. Mogelijkheden die toen nog een fortuin kostten zijn nu voor iedereen toegankelijk. VoetbalZaken.nl is transparanter geworden en toegankelijk voor elke ondernemer met passie voor voetbal. Op voetbalzaken.nl word je als ondernemer op de hoogte gehouden van alle zakelijke diensten en producten van jouw club. Van business arrangementen tot en met clinics of vergadermogelijkheden in jouw favoriete stadion. En elke maand komen er nieuwe producten bij”.
Wat is het verschil met het oorspronkelijke idee en de huidige focus.
Goudmijn: “We blijven nog steeds de verbinding tussen clubs en het bedrijfsleven maar we spreken nu een veel grotere doelgroep aan. We richten ons vooral op het bedrijfsleven dat nu nog niet of nauwelijks gebruik maakt van voetbal als marketinginstrument. We willen bij hen de drempels wegnemen om zaken te doen via hun favoriete voetbalclub.”
Welke drempels moeten er worden weggenomen?
Ruud van der Knaap: “We merken dat veel bedrijven moeite hebben om de juiste ingangen te vinden richting het betaald voetbal. En dat ze alle zakelijke mogelijkheden wel kennen, maar niet beseffen dat het ook voor hun bedrijf bereikbaar en betaalbaar is. Bij ons kunnen ze met alle vragen terecht die we ook snel en persoonlijk beantwoorden. Gemak, snelheid en service, dat is wat ondernemers willen.
Goudmijn: “Weinig mensen weten bijvoorbeeld dat je bij PSV de kleedkamer kan huren. Een hei- of brainstormsessie met de medewerker met de grootste mond op de stoel van Van Bommel en de baas op die van Advocaat kan niet meer stuk. Wat veel ondernemers ook niet weten, is dat reclame op LED boarding veel eenvoudiger is in te zetten dan ze denken. Wij hebben alle zakelijke producten van de clubs samengebracht. Zie ons als de zakelijke etalage van het betaald voetbal.
En hiervoor werken jullie samen met de Betaald Voetbal Organisaties?
Ja. We hebben natuurlijk al jaren contact met de clubs, ook via ons blad dat een promotieplatform voor ze biedt. Clubs zien ons als een extra distributiekanaal van hun zakelijk aanbod. We willen juist een nieuwe zakelijke doelgroep naar de stadions brengen die op incidentele basis wedstrijden wil bezoeken en bij verschillende clubs wil kijken. Er zijn maar 15.000 bedrijven sponsor in het betaald voetbal terwijl er een paar honderdduizend ondernemers geïnteresseerd zijn in voetbal. Dat enorme potentieel is de komende jaren de doelgroep van VoetbalZaken. Als we samen met de club die ondernemers enthousiast krijgen zullen ze uiteindelijk sponsor worden.
Wat zijn de doelstellingen van VoetbalZaken?
De doelstelling is om binnen een half jaar 10.000 ondernemers met een passie voor voetbal aan ons platform te binden. En die groep willen we zo goed mogelijk bedienen met producten op maat. We gaan de komende maanden goed luisteren naar de behoefte van onze leden. Omdat we een sterke online focus hebben, kunnen we ook snel schakelen als we merken dat we iets naar links of iets naar rechts moeten bewegen. En als we dat goed doen, vullen we onze relatie met de BVO’s op een duurzame manier in.
Kijk voor meer informatie op www.voetbalzaken.nl