Solliciteer

Voormalig hoofd Marketing & Sponsoring van de KNVB, Marc Boele, is op 16 januari aangesteld als algemeen directeur en bestuurder van de Coöperatie Eerste Divisie (CED) in Zeist. Hij vult daarmee de vacante positie in die was ontstaan na het vertrek van Patrick Brand in juni 2013.

 

Sponsorbeleid
Marc Boele is vanaf 2004 werkzaam bij de KNVB, de afgelopen vier jaar in de rol van hoofd Marketing & Sponsoring. Tijdens deze periode heeft Boele zich voor de KNVB hoofdzakelijk toegelegd op invulling van sponsoring en sponsorbeleid, het mede vormgeven en positioneren van ‘OnsOranje‘ en het MVO-beleid van de voetbalbond. Voor zijn tijd bij de KNVB werkte Boele o.a. bij Atos Origin en bij Philips.

Professionaliseren
Naast zijn verantwoordelijkheid voor het dagelijks bestuur van de CED zal Boele zich gaan bezighouden met de acquisitie van commerciële partners en het verder uitwerken van nieuwe commerciële proposities voor de huidige partners van de Jupiler League. Het uiteindelijke doel hiervan is om de Jupiler League verder te professionaliseren.

Ambitieuze competitie
Boele: “De Jupiler League is de kweekvijver van voetbaltalent in Nederland. Vele grote internationals hebben zich hier ontwikkeld. De Jupiler League is een ambitieuze, inventieve en vooral toegankelijke competitie en ik ben er bijzonder trots op dat ik in de rol van algemeen directeur en bestuurder van de CED, een bijdrage mag leveren aan de verdere professionalisering van deze competitie. De ervaring die ik de afgelopen 10 jaar binnen het voetbal heb mogen opdoen neem ik mee naar deze nieuwe uitdaging.”

Strategische groei
Edwin Mulder, voorzitter van de Raad van Commissarissen van de CED is blij dat Marc Boele als directeur de divisie komt versterken met zijn specifieke kennis en ervaring op het gebied van sportsponsoring. “Verdere professionalisering van de Jupiler League is een belangrijke voorwaarde voor strategische groei van alle clubs binnen de divisie”, aldus Mulder.


Bron: Sportzaken.pro